Puh. (09) 27 10 229, fax. (09) 27 11 517, e-mail: kurki-suonio@kolumbus.fi

NOLOGY
HotWires
ProFire
PowerCore
PDA-Dyno
Nology-Silver

ITG
ITG-suodattimet
Pro-Filter
Megaflow
Maxogen
Racing
Bikes
Kiihdytystorvet

HICLONE
Hiclone

SUN AUTOMOBILE
Hyper Groud System
Hyper Voltage System

GUNSON
Colortune
Muut testerit

MILLERS OILS
Engine
Gear
Lisäaineet

MARLY
Zenox
Black Gold
Lisäaineet

TWM
Läppäkotelot

VMP AUTO
Resurs

KAASUTTIMET

RUISKUTUSLAITTEET

SYTYTYSOSAT

MUUT

TARJOUKSET

TILAUS

KAASUTINEXPERTTI
Hiclone
pyörrekiihdytin



Miten Hiclone asennetaan?

Useimpiin moottorimalleihin Hiclone-pyörrekiihdyttimen asennus on erittäin helppo. Irrotetaan imuputkiston letku, mitataan sen sisähalkaisija, työnnetään sopivan Hiclone-pyörrekiihdytin letkuun siten, että se tulee oikein päin virtaussuuntaan nähden ja pysyy tukevasti paikallaan. Lopuksi letku kiinnitetään takaisin paikalleen. Siinä se. Mitään muutoksia moottoriin tai sen säätöihin ei tarvitse tehdä.

Moottorityyppien mukaan asennuksessa on otettava huomioon ihanteellinen sijoituspaikka parhaan tuloksen varmistamiseksi.

Bensiiniruiskutusmoottorit
1. Irrota ilmamäärämittarin ja kaasuläppäkotelon välinen letku.
2. Asenna sopivan kokoinen Hiclone oikein päin letkuun noin 100-300 mm ennen kaasuläppää.
3. Kiinnitä letku takaisin paikalleen.

Dieselmoottorit ilman kaasuläppää/kaasuläpällä
1. Irrota imuilmaletku imusarjasta.
2. Asenna sopivan kokoinen Hiclone oikein päin letkuun mahdollisimman lähelle imusarjaa / kaasuläppää.

Turboahdetut bensiini- ja dieselmoottorit
Turboahdetuissa moottoreissa saadaan paras hyöty, kun imuputkistoon asennetaan kaksi Hiclonea, toinen ennen turboahdinta ja toinen sen jälkeen.
1. Asenna ensimmäinen Hiclone turboahtimen jälkeen mahdollisimman lähelle kaasuläppää. Jos moottori on varustettu ahtoilmanjäähdyttimellä, asenna Hiclone ahtojäähdyttimen ja kaasuläpän väliseen letkuun. Joissakin moottoreissa tilaa on vain lyhyemmälle 25 mm pitkälle Hiclonelle.
2. Asenna toinen Hiclone vähintään 150 mm ennen turboa. Tällaisen kahden Hiclonen asennelman ansiosta turbo voi ahtaa jopa 600 r/min entistä aikaisemmin.
3. Jos turbon jälkeen ei ole paikkaa Hiclonelle, on mahdollista asentaa kaksi Hiclone peräkkäin ennen turboahdinta. Näiden kahden Hiclonen välin pitää olla vähintään 200 mm.

Erikoisrakenteet
Joissakin moottorirakenteissa Hiclone-pyörrekiihdyttimet täytyy asentaa imusarjaan jokaisen sylinterin kohdalle, jotta niiden aikaansaama pyörrevirtaus antaa halutun lisätehon ja paremman taloudellisuuden.